Selve tenningen skjer gjennom tennpluggen, men for at tenningen skal kunne oppstå, kreves det høyspenning – og da er det behov for en tennspole. Når tenningen slås på, genereres et magnetfelt i spolen. Når bryteren åpnes i spolens primære krets, oppstår det en høyspenningspuls. Denne overføres deretter til tennpluggen. Til slutt genereres en gnist som antenner drivstoff-luftblandingen.
I moderne biler brukes flere tennspoler, hver sylinder har sin egen spole. Dette betyr at hvis det oppstår en feil på en spole, kan bilen fortsatt kjøres.
Tennkassetten er plassert over tennpluggene og inneholder et antall tennspoler. Ved hjelp av elektronikken inne i kassetten kan tennpluggen skape gnisten som trengs for å antenne drivstoffet.
Brudd på motorstempelets slaghastighet, spesielt ved høy luftfuktighet
Bilens kraft er betydelig redusert
Høyt drivstofforbruk
Motoren starter ikke
Våre produktnivåer Gull og Sølv inkluderer tennspole og tennkassett. Vær oppmerksom på at det kan være unntak i vilkårene. Det kan være bilmodeller der komponenten kan være montert på en annen måte og ha en annen funksjon.