Skip to main content

Håndtere skademelding

Slik håndterer verkstedet en skade

På denne siden finner du informasjon om hvordan du håndterer et kjøretøy med en AutoConcept-garanti eller forsikring. Målet vårt er å alltid gi raskt tilbakemedling.

Vi må få informasjon om skaden før reparasjonen starter. Reparasjoner som startes før skaden er godkjent skriftlig, kompenseres ikke. For å forkorte behandlingstiden trenger vi så mye informasjon som mulig om skaden i skademeldingen. 

Nedenfor finner du trinn-for-trinn informasjon om hvordan du melder skade og hva som er viktig å tenke på.

Du er alltid velkommen til å kontakte oss hvis du er usikker på noe.

Telefon: 67 10 38 70 (Hverdager 08.00-17.00)
E-post: skader@autoconcept.no

Instruksjoner for hvordan
du registrerer en skade.

1. Kjøretøyeier ber om feilsøking.

Quickly and efficiently build the materials you need to support your inbound marketing strategy. Drag and drop building blocks including testimonials, forms, calls-to-action, and more.

2. Fyll ut skademeldingsskjema

Klikk på "registrer skade" under for å fylle ut skademeldingsskjema. Skademeldingsskjemaet åpnes da på en ny side.

3. Kontroller for AutoConcept-garantien

Du kan få den informasjonen raskt ved å taste inn bilens registreringsnummer i skjemaet. Hvis bilen har en garanti, får du betingelsene og kan enkelt se om skaden er dekket eller ikke. 

 

4. Send inn skademelding
Når skaden er ferdig behandlet, sendes et skadesvar fra vår skadetekniker. Først når du mottar en skriftlig godkjenning fra oss, kan du begynne å reparere.
5. Ved godkjent skade

Når skaden er godkjent av oss, kan du begynne reparasjonen. Du fakturerer AutoConcept i henhold til instruksjonene.

Viktig når du sender inn skademelding

Nedenfor er de viktigste punktene vi trenger før vi kan godkjenne en skade:

  • En detaljert beskrivelse av hvordan skaden påvirker komponentens funksjon.
  • Årsaken til skader.
  • Delenummer, priser og arbeidstid i henhold til fabrikk / autodata.
  • Vesentlig bevis for skade, for eksempel bilder eller feilkodeprotokoller.


Nedenfor finner du informasjon om fakturering.

Car brakedown
AdobeStock_499337456

Viktig når du fakturerer

  • Angi fakturaadressen på fakturaen i henhold til skadesvar. Vær oppmerksom på at bilforhandlerens navn må skrives hvis dette er en garantisak.
  • AutoConcept må stå som fakturamottaker.
  • Eventuelle kostnader som ikke er godkjent av oss, dekkes ikke.
  • Det fakturerte beløpet må ikke overstige det godkjente beløpet.

Vi er det trygge valget

Vi er en forsikringsagent som er godkjent av det svenske Finanstilsynet. Vi følger de lovene og forskriftene som er gjeldene for formidling av forsikring.

25 års erfaring innen bilforsikring og skadebehandling, muligheten til å skreddersy forsikring hos globale forsikringsselskaper og sterke samarbeidspartnere,
gjør oss til et av markedets beste alternativ.
Våre produkter er utviklet slik at det alltid er
kjøretøyets eieres trygghet som er i fokus. 

Road nordic landscape